Dragerne

Titel: Dragerne
Forfatter: Julie Kagawa
Forlag: Harper Collins Nordic
Originaltitel: Talon
Sidetal: 408
Serie: #1 i sagaen om Talon

En drage, skjult i en piges krop. Soldater, der ønsker at udslette hele hendes slægt. Kampen for overlevelse nærmer sig. Ember Hills skæbne afhænger af, om hun kan besejre Skt. Georgs-ordenen, en magtfuld orden af dragejægere. Hun er ikke hvilken som helst pige, for hun bærer nemlig på en livsfarlig hemmelighed.
Garret Xavier Sebastian er en af soldaternes, der vil slå hendes ihjel. Men alt, hvad han hidtil troede, han vidste om drager, vendes på hovedet, da han møder Ember. En krig nærmer sig, og det uundgåelige spørgsmål hænger som et skarpt sværd over deres hoveder: Skal de forene sig i kampen mod ondskaben og kæmpe for deres venskab? Eller skal de følge deres skæbne, som har været forudbestemt siden tidernes morgen, og udslettet hinanden?


Det var bestemt ikke hvad jeg havde forventede. Jeg havde forventede en bog om drager, eventyr, spænding, kamp og fantasy. Jeg fik kærlighed, spænding og drager (og en lille, meget lille kamp).
Når det så er sagt, så synes jeg stadig at bogen er god, og den overraskede mig meget. Både fordi den ikke var som jeg havde forventede, men også fordi jeg er en sucker for sådan en kærlighedshistorie.

Bogen ligger op til flere bøger i serien (jeg ved ikke hvor mange der kommer) og jeg glæder mig til at følge Ember og hendes eventyr, og ikke mindst hvem hun får med på eventyr. Riley er lige nu oplagt, men om der kommer et par stykker mere med, må tiden vise.
Jeg synes karakterne var gode og jeg kunne li de flere. Riley synes jeg var malplaceret, fordi han lige pludselig bare mener han er den eneste ene pga. noget varme i ham. Jeg synes ikke rigtig han passer ind med Ember lige på det punkt, men ellers fungere han fint i historien.

Som sagt var den ikke som jeg forventede, men jeg kunne godt lide bogten, men tror desværre jeg trækker min anbefaling til min kammerat tilbage efter at have læst den. Han elsker drager, så troede det ville være endnu en anbefaling jeg kunne gøre ham, men den er meget mere kærlighedsbaseret og tøset til hans smag ;)
Men jeg ser frem til flere historier om Talon, og hvordan det hele kan ende :)
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


HUSK AT DELTAGE I MIN GIVEAWAY LIGE HER

Kommentarer

Populære opslag