The Crown

Titel: The Crown
Forfatter: Kiera Cass
Forlag: Harper Collins Publishers
Originaltitel: -
Sidetal: 279
Serie: #5 i Selection serien

When Eadlyn became the first princess of Illéa to hold her own Selection, she didn't think she would fall in love with any of her thirty-five suitors. But as events at the palace force her even further into the spotlight, Eadlyn realizes that she might not be content remaining alone.
Eadlyn still isn't sure she'll find the fairy-tall ending her parents did twenty years ago. But sometimes the heart has a way of surprising you...


Den længe ventede afslutning på den efterspurgte Selection serie.
Jeg havde kigget på den flere gang på Saxo, men da jeg havde aftalt med mig selv at jeg ikke skulle bruge unødvendige penge på daværende tidspunkt, så var det bare to look at. Men da jeg fik solgt lidt ud i de bøger jeg har stående her hjemme, kunne jeg alligevel ikke lade vær, og da jeg så så den var på tilbud, så bestilte jeg den ret hurtigt!

Den skuffer ikke og alligevel en lille smule, men det tror jeg er et personligt valg for mig. Jeg har glædet mig rigtig meget til at skulle tilbage til Eadlyn og hendes personlighed. I denne bog sker der rigtig meget personligt og hun udvikler sig helt utrolig, på en rigtig fantastisk måde. Hun går fra at være den lidt irriterende, forkælede og selviske prinsesse, til at eje det hele - på den gode måde. Hun bliver selvsikker og tænker på andre, alt pga. the Selection og de drenge hun møder og lære at kende undervejs.

Dog synes jeg dog hele bogen er utrolig "nu skal den bare være færdig"-agtig. Bogen kunne sagtens have haft 100-150 mere uden at det havde gjort spor.
Historien handler faktisk om meget andet end the Selection, og jeg synes det passer ind, men det er som om drengene lidt bliver glemt og lige pludselig skal hun bare træffe en beslutning. En beslutning jeg bestemt ikke heppede på! Jeg synes hun traf det forkerte valg også sluttede det med en bombe, som jeg synes at epilogen godt kunne have uddybet lidt mere! Samtidig lagde slutningen op til at der bestemt kunne komme små efterfølgende historier om nogen af de andre karakterer, hvilket jeg godt kunne lide.
Jeg kan rigtig godt lide Kiera Cass' måde at skrive på, og en masse dejlig romantik er godt ind i mellem, så jeg glæder mig til The Siren som bare ligger og venter på hylden.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.


Kommentarer

Populære opslag