Rejsende bog #2 - Fyrpasseren

Titel: Fyrpasseren
Forfatter: Jeanette Winterson

Det gik noget hurtigere end jeg havde forventet! I og med at jeg står midt i en sso (som du nok allerede ved 😉), så regnede jeg ikke med at få ro til at læse noget andet, før opgaven er færdig. Heldigvis føler jeg at jeg er så godt med, at jeg i går bare tog en fridag og tillod mig at læse noget helt andet, og det var så Fyrpasseren.

Jeg sidder tilbage med en god følelse, og en smule forvirring. Jeg synes det er en smuk bog på rigtig mange måder, og den var meget fængende, så den var meget hurtig at komme igennem. Dog synes jeg lige pludselig at den gik meget stærk og det var svært, for mig, at følge med Silver.

Men jeg er utrolig glad for at jeg har været med i den rejsende bog, for ellers havde jeg nok ikke fået sådan en god læseoplevelse. Jeg vil heller ikke sige ret meget mere om bogen, for rejsen skal ikke indholde spoilers af nogen art fra min side.

Det mest grænseoverskridende ved denne oplevelse, er dog uden tvivl, at skulle tegne i en bog! Jeg synes det var rigtig hyggeligt at se andres noter og kruseduller, men første gang jeg skulle sætte en streg, følte jeg virkelig jeg gjorde noget der var forbudt!
I morgen bliver den sendt videre til Ann-Kristine fra Ord fra en bibliofil.

Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

  1. Jeg er så glad for at du kunne lide den.
    Men ja det er en meget anderledes bog, jeg ved ikke om du har læst i anmeldelse af den?
    Men det er først her flere måneder efter jeg læste den, at den er begyndt at stå skarpt i dens betydning for mig. For jeg tror ikke den betyder eller mener det samme for mig, som den gør for dig. jeg tror, det er en bog der har lige så meget med læseren selv at gøre, som med den historie der fortælles, og at de 2 ting tilsammen giver bogens endelig handling og betydning.
    Giver det mening ?

    -Louise

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag