Min kamp: Jeg ved sgu ikke hvad jeg vælger med at gøre

Jeg er godt nok ikke på toppen for tiden.
Der foregår så mange ting for tiden, både i skolen og privat. Og eksamens presset er for alvor begyndt at sætte ind. Jeg er knap så nervøs, men jeg bliver meget nemt påvirket af alle andre der er nervøse ude på skolen.
Jeg har svært ved at beskrive hvordan jeg har det, og hvorfor jeg har det sådan, men primært har det 80% af gøre med det jeg nævnte i sidste indlæg. Jeg har ikke fået kontaktet min læge endnu, men kan mærke at det skal være snart.
Dog er jeg stadig meget usikker fordi eksamen er lige om hjørnet, og jeg har ikke lyst til at min psyke skal ødelægge min eksamen, så jeg går og debattere om jeg skal kontakte min læge inden læseferien, eller vente til efter min sidste eksamen...
Lige nu hælder jeg mest til at det bliver efter min sidste eksamen, men hvis jeg bliver ved med at have det mærkeligt og ikke være på toppen, så kan det godt være at jeg bare må komme af sted og få åbnet op.

Det jeg synes der er sværrest ved det her, er at jeg synes det er hammerende pinligt og ydmygende for mig, det jeg går rundt med. Jeg har googlet lidt frem og tilbage, og har kun fundet ét eksempel på lidt af det jeg går med. Og når jeg har det sådan, så er det hammer svært at sige det højt - til hvem som helst. Jeg har ikke sagt noget som helst til nogen, simpelthen fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal sige det og forklare det, så jeg ved at det bliver lægen og psykiatrien der får noget af vide først. Men jeg ved det bliver en lettelse at komme af med, når jeg når der til. Det er en lang kamp at gå med selv, men det er også bare vigtigt at nå til punktet hvor jeg føler jeg kan dele det med andre.

Alle mine Min Kamp indlæg er markeret nedenfor med etiketten "min kamp" - tryk på den og alle mine indlæg om psykiske ting kommer frem. 
Tak for al støtte.

Kommentarer

  1. Nu skal jeg ikke gøre mig klog på din situation, men jeg vil nu klart anbefale dig at få talt med din læge så snart som muligt, hvis du er bekymret :) Jeg tog selv alt for lang tid om at få ordentlig hjælp, og den slags kan virkelig have en dårlig påvirkning på ens studie :S Tit er det bedst bare at få søgt hjælpen. Men som sagt: Jeg skal ikke gøre mig klog på din situation. Uanset hvad håber jeg, at det bliver bedre :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal også ha fat i min læge, helt bestemt, inden andet år starter. Min plan er inden for den næste mdr. hvis ikke før :) Og tak for tankerne :)

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag