Paradis i Caribien?

Titel: Paradis i Caribien?
Forfatter: Pamela Fagan Hutchins
Forlag: Palatium Books
Anmeldereksemplar fra Palatium Books 🙂
Originaltitel: Saving Grace
Sidetal: 298 i hæftet form


Lidt for meget at drikke. Lidt for lidt kærlighed. Grov ydmygelse som advokat i en sag, der bliver fulgt tæt af pressen i Dallas. Det er ikke så mærkeligt, at den overspændte advokat fra Texas, Katie Connell, flygter ind i det fredfyldte paradis på en tropisk ø, der ligner, men ikke er, St. Croix. Men det der var, hendes forældre døde i en tragisk bilulykke, og da hun begynder at grave lidt i sine forældre mistænkelige dødfald, ligner ulykken dog ikke en ulykke, og øen er mere truende end fredfyldt. Hun bliver betaget af en voodoo-ånd i et forladt hus i regnskoven og opdager, at hun i virkeligheden er lige så farlig for sig selv som øens skurke. 



Katie er sgu en sød karakter, også selvom jeg ikke synes jeg kommer helt under livet af hende. Men hun kommer ind på overfladen og kan på nogle punkter relatere til hende. Ava er dog en helt anden sag. Ej hvor er hun da bare pisse irriterende 😅 Hvis det havde været min veninde, så havde jeg klappet hende en flere gange. Men når det så er sagt så passer hun rigtig godt til historien og Katies modstykke.

Historien bliver langsomt bygget op og skaber det her spil om forældrene som man ikke rigtig ved noget om. Det er dog tydeligt at der er noget der ikke er som det skal være. Annalise historien giver et lille tvist af en side historie, men uden at det overdriver og gør ret meget.
Der er nogle andre karakterer som jeg rigtig godt kan lide - ikke mindste hunden Oso - men jeg synes det er lidt ærgerligt at man ikke kommer mere bag om dem og kommer indtil kernen af dem. Katie får man baggrundsviden om, men jeg mangler noget mere dybde i hende.

Når det så er sagt, så kan jeg rigtig godt lide historien og de ø elementer der er i den. Den skaber en friskhed på en eller anden måde, som jeg synes fungerer super godt.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag