Vejen til Panteon

Titel: Vejen til Panteon
Forfatter: Boris Hansen
Forlag: Tellerup
Sidetal: 428
Serie: #1 i serien i Panteon-sagaen

I en nær fremtid er verden blevet en anden. Samfundets svageste sendes til Zonen hvor de lever en trist tilværelse blandt grå betonblokke. 
Zonen er det eneste hjem Lucas nogensinde har kendt. Men da hans bedste ven Cassandra, pludselig forsvinder, vælger han at tage ud for at finde hende. Hans eneste ledetråd er de kryptiske noter hun skrev før hun tog af sted: 
Juvelen. Brylluppet. Husk på tallet 12!

Inden længe opdager Lucas at Cassandra er draget ud på en lang rejse til en fremmed verden der ikke burde eksistere. En verden fyldt med begravede hemmeligheder og ældgamle sammensværgelser. En verden hvor Panteons guder strides og Empyrias engle forsøger at forhindre en altomfattende krig. 
Lucas er ligeglad med guder og engle. Han vil bare have Cassandra tilbage. Men rejsen i hendes fodspor fører ind i et spind af mysterier og løgne... 



For et stykke tid siden havde Tellerup lagt e-bogen ud helt gratis og der så jeg mit snit til endelig at få læst den bog alle folk har rost igen og igen. Jeg har længe gerne ville læse bogen men har aldrig fået taget mig sammen, men i weekenden synes jeg alligevel lige jeg havde brug for en bog at gemme mig i.

Forventninger er farlige - når alle roser og ikke har noget negativt at sige, så bliver ens forventninger meget store selvom man prøver at lade vær. Men jeg vil så sige at de næsten er blevet indfriet. Jeg kan godt forstå hvorfor alle har snakket om Boris Hansen og hans univers.
Det er utrolig velskrevet og jeg levede mig utrolig meget ind i historien og kunne slet ikke stoppe med at læse igen! Jeg kunne se gaderne og blokene for mig og følte jeg var der selv.

Jeg glæder mig til at genbesøge universet igen i næste bog og se hvad der sker og ikke mindst om Lucas møder Cassandra igen og ikke mindst hvad der sker udenfor Zonen.
Karakterne er ægte og det skaber en god dynamik at det ikke kun er de "almindelige" vi følger, men også guderne på sidelinjen.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag