Farvel til Caribien?

Titel: Farvel til Caribien?
Forfatter: Pamela Fagan Hutchins
Forlag: Palatium books
Anmeldereksemplar fra Palatium books 🙂
Originaltitel: What doesn't kill you
Sidetal: 321
Serie: #2 i serien Det der ikke slår dig ihjel


To lig, en serie af hærværk, og en lille dreng, som der kæmpes voldsomt om. Det er, hvad der venter den tidligere advokat fra Texas, nu sangerinde i Caribien, Katie Connell, da hun bliver kastet ud i endnu et uvejr i det smukke Caribien. Samtidig kæmper hun stadig med sine cravings efter Bloody Mary's og ikke mindst mod skræmmende kriminelle, der ikke skyer nogen midler for at nå deres mål. Da Katies liv tager en uventet drejning, vakler hun mellem ånden, der hjælper hende på fode, og manden, der måske er hendes livs kærlighed. 



På forsiden står der en romantisk krimi, og det ved jeg ikke helt hvordan jeg har det med. Romantik og krimi hver for sig er jeg med på hvad er, men synes slet ikke de to genre passer sammen, og synes desværre heller ikke det bliver opfyldt i bogen.
Der bliver lagt op til en masse spænding og drama, men jeg ville ikke kalde det en krimi.

Jeg synes første bog var rigtig hyggelig, og så frem til at se hvad bog to ville fortsætte med, men den opfylder desværre ikke mine forventninger.
Det er som om handlingen bare skal overståes og igennem. Jeg mangler noget dybde, som jeg heller ikke fik i den første bog, for jeg føler slet ikke jeg kender Katie. Hun er derimod bare en person der tager en masse implusive beslutninger og er uvenner med nogen. Jeg mangler at vide noget mere om hende som karakter.

Desværre synes jeg også hele spøgelses delen, som fungerede godt i første bog, dør lidt i den her. Det tager over og bliver alt for dramatisk i forhold til historien.
Men der er spænding og drama i bogen, og masser af romantik. Jeg synes også historien er bygget fint op, men jeg mangler lidt pusterum for det går meget stærkt det hele.
Jeg er desværre ikke fan af denne bog, og det kommer anmeldelsen her desværre til at skinne igennem af.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag