Larsen

Titel: Larsen
Forfatter: Peder Bundgaard
Forlag: Lindhardt og Ringhof
Lydbog
Oplæser: Peder Bundgaard
Varighed: 6 timer, 37 minutter og 19 sekunder


Kim Larsen er ikke blot sin generations måske største sangskriver, men også en af vor tids største danske kulturpersonligheder. I Larsen fortæller Peder Bundgaard underholdende og humoristisk historien om Larsen, hans sange og hans tid. Vi følger sangeren og sangskriveren på den musikalske odyssé fra barndommen og den tidlige ungdom i 50'erne og 60'erne over gennembrudsårene med Gasolin' i 70'erne og frem til solokarrieren, der i disse år når nye højder med bl.a. albumet "Mine damer og herre"



Siden jeg kan huske, har jeg hørt Kim Larsen. Jeg husker min far altid satte en Kim Larsen plade på, når mor skulle ud og køre, da hun ikke var stor fan. Men så skruede far og jeg højt op, og dansede rundt i stuen indtil hun kom hjem igen.
Biografien starter (sjovt nok) da Kim bliver født og jeg synes det er utrolig interessant at høre om hans liv. Specielt starten, da det virker som om at det aldrig lige lå til højrebenet af Kim Larsen skulle spille musik. Det er en interessant rejse at følge.

Vi hører om hans interesse for at høre musik da rock 'n' roll kommer frem, da han bliver voksen og tænker der skulle ske noget andet end lærer livet, hans forsøg med at slå igennem i New York - både sammen med Gasolin og som soloartist og ikke mindst hans karriere her hjemme.
Jeg vil altid være Kim Larsen fan, og synes bogen giver et godt billede af hvordan hans karriere har udviklet sig.

Peder Bundgaard er god til at læse op. Han har en rolig stemme og læser tekst citaterne op, så man kan sidde og høre melodien i baggrunden. Han gør det godt, og det bliver ikke kedeligt at høre på.
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag