Åndehvisken

Titel: Åndehvisken
Forfatter: Haidi W. Klaris
Forlag: Tellerup
Sidetal: 327


16 årige Evyn flytter i løbet af sommerferien til den lille by Janmoor og fornemmer allerede første dag en mærkelig energi i det nye hus. 
Da skoleåret starter på gymnasiet, møder hun Monica og Christopher som fortæller at huset har en dunkel fortid, og at det siges at være hjemsøgt. 
Efter flere mystiske hændelser og skræmmende drømme får Evyn hjælp til at kontakte den åndelige verden, og det varer ikke længe før hun hører et råb om hjælp. 



Nåååårh. Det var de ord jeg udbrød da jeg læste de sidste linjer i bogen. Og jeg har faktisk lidt svært ved at beskrive hvad jeg synes om bogen - udover at den var super god!
Der er en snært af kærlighed, romantik, gys, spænding og uhygge blandet sammen og jeg synes det fungerer SÅ godt! Jeg var fanget rigtig hurtigt af historien og nød at lære Evyn at kende, samt hendes forældre og hendes nye omgangskreds.

Det jeg nok nød allermest var, at det hele virker realistisk. Og det siger jeg som ikke tror på spøgelser... også lidt alligevel. Jeg tror på at der er ånder omkring os der passer på os. Eller ja det ved jeg ikke. Jeg tror der er noget, uden at vide hvad og hvordan jeg skal foreklare det.
Anyway! Historien er super godt bygget op og fungerer rigtig godt med at vi hen af vejen får små bider af vide og der bliver fortalt fra ånden/spøgelset. Det er en god kombination og synes det giver et godt indblik indtil vi finder ud af hvad der foregår.

Jeg kan rigtig godt lide Haidis måde at skrive og måde at opbygge et univers på. Det fungerer rigtig godt for mig. Og karakterne er fangende og godt beskrevet. Her i kunne jeg rigtig godt lide elementet omkring hendes far. Det gav noget ekstra til Evyn og hele stemningen i huset, og netop derfor kan jeg rigtig godt lide slutningen og den måde det bliver afrundet på.
En super god bog - og lidt ord kom der da ned alligevel 😝
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag