Claire og julemiraklet

Titel: Claire og julemiraklet
Forfatter: Luna Mørup
Forlag: Solvind
Anmeldereksemplar fra Luna Mørup 🙂
Sidetal: 157


Claire er stadig i dyb sorg over farens død, da hendes mor beslutter, de skal være hos deres franske familie hele julen. Claire er både vred og frustreret, men med sine sytten år kan hun intet bestemme selv. Selvom det ikke ligefrem har været de nemmeste to måneder, må Danmark alligevel være bedre end åndssvage Paris. Ikke nok med at alle taler fransk - et sprog Claire for længst har opgivet at lære, så er hun også tvunget til at være social, hvilket hun vil gøre alt for at undgå. Derfor er Claire overhovedet ikke i godt humør, da de når frem til familiens store hus. 
Midt i al sin elendighed møder hun Fleur. Selvom Fleur er lidt underlig, nyder Claire at være sammen med hende. Der er som om, alt det dårlige forsvinder og bliver erstattet af noget helt ubeskriveligt. Da det går op for Claire, hun er forelsket i Fleur, bliver tingene for alvor besværlige. 
- Fleur er en pige 
- Hun bor i Frankrig
- Det er ikke sikkert hun føler det samme 
- OG så er hun desuden forlovet med Claires fætter 



Jeg har glædet mig vildt meget til at læse Lunas bog. Jeg har fulgt hendes skriveri på Facebook og Instagram, og har virkelig været en fornøjelse at følge hele processen, og var fyldt af begejstring da jeg fik bogen ind af døren.

Den lever heldigvis op til mine forventninger.
Jeg synes det er en super sød, kort historie der formår at komme lidt under huden af mig. Den er fyldt med tårer og kærlighed. Det hele går meget stærkt og kunne sagtens have fyldt 100 sider mere med uddybning og mere forståelse for karakterne, men det er ikke noget jeg mangler da jeg afslutter.

Jeg føler at jeg kommer til at forstå Claire, hendes sorg og hendes indre kaos omkring alt hvad der foregår. Hele emnet omkring sorg synes jeg er utrolig smukt beskrevet og man kan virkelig sætte sig i Claires sted og føle hvordan hun har det.

De sidste sider/afslutningen, har jeg det egentlig lidt på samme måde som slutningen af Harry Potter serien. Det er fint nok at den er der, og giver en smuk afrunding, men for mig var den ikke nødvendig. Den kunne sagtens have sluttet et par sider før 🙂
Men jeg synes det var en super god, sød, kort historie som levede op til mine forventninger, og synes Luna har gjort et super godt stykke arbejde på hendes debutbog!
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag