Blåskæg

Titel: Blåskæg
Forfatter: Michael Kousgaard
Forlag: Kousgaarden
Anmeldereksemplar fra Michael Kousgaard :)
Originaltitel: -
Sidetal: 67 (e-bog)
Serie: #1 i Blåskæg serien

Jakob er en dreng på 10 år. Men har det problem, ifølge hans mor, at han er skaldet. Morens løsning er at besøge heksen Tusmeralda, men hun står og mangler et barn efter aftale med sin bror, og vurderer at Jakob sagtens kan bruges.
Tusmeraldas bror, sørøverkaptajn Grumme, skal bruge et barn til at få opfyldt et ønske fra en gulddukat, men ender det mon godt? Og får Grumme sit ønske opfyldt?



Dette er den første bog i serien med Blåskæg, ud af fire, og den ligger op til et godt eventyr. Der er magi, pirater, en heks, en uskyldig dreng og en gammel fortælling der starter det hele.
Den har en spændende opstart og ligger som sagt op til et rigtig godt eventyr, fyldt med humor og gode karakterer.

Den er meget let læselig og god kort til børn, og kunne sagtens forestille mig at de vil elske den. Det er et nemt sprog at forstå, dog med lidt fejl hen af vejen, men det er bagateller efter min mening og trækker slet ikke bogens indhold ned. Jeg kunne sagtens forestille mig at jeg skal have den med, når min nevø bliver lidt ældre og vil høre historier fra tante Sanne. ❤
Hele anmeldelsen er skrevet baseret på MIN mening og MIN opfattelse af bogen.

Kommentarer

Populære opslag